четвер, 19 серпня 2021 р.

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти

Лист ІМЗО від 11.08.2021 № 22.1/10-1775 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2021/2022 навчальному році” завантажити

четвер, 12 серпня 2021 р.

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 5-х пілотних класах НУШ


Команда підтримки реформ МОН надала методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 5-х пілотних класах НУШ.

Рекомендації розповідають про складання освітньої програми закладу освіти. Зокрема:

  • Про написання вступної частини освітньої програми
  • Загальний обсяг навчального навантаження
  • Що має бути в навчальному плані закладу освіти
  • Перелік модельних навчальних програм
  • Опис форм організації освітнього процесу
  • Поточне формувальне оцінювання
  • Підсумкове оцінювання
  • Критерії та шкала оцінювання

Докладно ознайомитися з рекомендаціями можна в документі завантажити

Джерело: сайт НУШ перейти

понеділок, 9 серпня 2021 р.

Презентації модельних навчальних програм для 5-6 класів НУШ

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 надано  гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» 75-ти модельним навчальним програмам для базової середньої освіти, у змісті яких реалізуються концептуальні засади нового Державного стандарту базової середньої освіти. 

З них Математична освітня галузь містить 7 модельних навчальних програм з математики для 5-6 класів НУШ, а Інформатична освітня галузь містить 5 модельних навчальних програм з інформатики для 5-6 класів НУШ.

Програми створено відповідно до Переліку модельних навчальних програм для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти Типової освітньої програми для базової школи. Навчальні програми стануть основою для розроблення нової навчальної та методичної літератури для 5-9 класів.

Програми пройшли комплексну експертизу відповідно до Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам та за рішенням предметних експертних комісій рекомендовані до надання грифа Міністерства освіти і науки України. 

Модельні навчальні програми будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з 2022/2023 навчального року.

понеділок, 31 травня 2021 р.

"Математичний тріумф"


 Математична Майстерня запрошує на церемонію нагородження усіх, хто цього навчального року пристрасно займався математикою та лінгвістикою.

Церемонія відбудеться 5 червня 2021 р. о 16.00 год

у Мармуровій залі Чернівецького національного університету.

Зіркам олімпіад та активним учасникам гуртка "МініМудрик" будуть вручені чесно зароблені дипломи, сертифікати та призи.




середу, 26 травня 2021 р.

Засідання міських методичних об'єднань учителів математики, інформатики

 

Наприкінці травня 2021 року в онлайн-режимі були проведені міські методичні об'єднання вчителів математики та інформатики. 

Одним із питань, які були розглянуті - аналіз роботи міських методичних об’єднань за 2020/2021 н.р. З цим питанням виступили Андрух Юлія Олександрівна, голова міського методичного об'єднання учителів математики, вчитель ліцею №4 та Паращук Христина Федорівна, голова міського методичного об'єднання вчителів інформатики, вчитель гімназії №3.

вівторок, 18 травня 2021 р.

Проєкти модельних навчальних програм для 5-9 класів для Нової української школи

З 01 вересня 2021 року Нова українська школа стартує у пілотних 5-тих класах.  Відповідно у Міністерстві освіти та науки України розробили проєкт із розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для реалізації Стандарту базової освіти НУШ (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №898).

Зокрема, проєкт передбачає розроблення:

  • навчально-методичного забезпечення для реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
  • навчальних матеріалів для модельних навчальних програм;
  • організаційно-методичного інструментарію для педагогів базової школи на засадах концепції НУШ;
  • типової програми підвищення кваліфікації педпрацівників, дистанційних курсів підготовки;
  • системи оцінювання освітніх досягнень здобувачів загальної середньої освіти, а також її експериментальну апробацію, нових вимог до ДПА;
  • виховної складової освітнього процесу НУШ та його експериментальну перевірку.

понеділок, 17 травня 2021 р.

Мотивуємо учня до досягнення високих навчальних результатів


Нова освітня стратегія України передбачає зміни підходів до оцінювання результатів навчальної діяльності учнів. Відповідно до Концепції Нової української школи вчитель повинен оволодіти методами і прийомами, що дозволяють оцінювати не тільки предметні, а і міжпредметні, і особистісні освітні результати учня на різних етапах освітнього процесу. Причому ця оцінка повинна стати засобом мотивації учня до досягнення високих навчальних результатів. Одним із таких підходів до оцінювання є використання на уроках формувального оцінювання. 

З метою надання практичної допомоги для учителів математики 13 травня 2021 року було проведено вебінар «Формувальне оцінювання як інструмент побудови індивідуальної траєкторії навчання учнів». Учасники вебінару ознайомилися із структурою, методами, техніками, інструментами, перевагами формувального оцінювання та алгоритмом діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання. А також побачили як можна використовувати на уроках математики цифрові інструменти формувального оцінювання Mentimetr та Quizizz для створення різних завдань, тестів і вікторин, та спробували пройти тестування в ролі учнів.

пʼятницю, 14 травня 2021 р.

Як урізноманітнити уроки математики?


Моніторинг реформи НУШ показав, що, починаючи з третього класу, учнівство все менше любить математику. Тобто нелюбов до неї в базовій школі не з’являється в один момент, а тягнеться з початкової.

Як можна вплинути на ситуацію, знають учительки, що розповідали про свою роботу під час квітневої Онлайн-толоки від EdCamp Ukraine.

Лейтмотивом цього заходу були цікавинки у викладанні  математики.

МАТЕМАТИЧНІ ГОЛОВОЛОМКИ

від Катерини Терлецької, докторки фізико-математичних наук, керівниці лабораторії математичних наук НЦ МАНу

Умовний поділ учнівства на “фізиків” та “філологів” Катерина Терлецька вважає застарілим. Як і те, що хлопці знаються на точних науках краще за дівчат. Вона переконана, що кожна дитина може закохатися в математику й досягти в точних науках високого рівня. Усе залежить від того, чи зможе вчитель зацікавити її своїм предметом ще в початковій та середній школах.

Математикиня також із власного досвіду знає: саме від того – чи дівчат щодо точних наук заохочують і підтримують у школі, чи стереотипізують – багато в чому потім залежить і кількість жінок у науці, зокрема в галузі фізики й математики. Щирі розповіді про те, як жінки обстоюють своє право обирати шлях у науці, стають опорою і прикладом для багатьох майбутніх науковиць.