середа, 21 серпня 2024 р.

Порядок надання супервізії педагогам у загальній середній освіті

Затверджено Порядок надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) (наказ МОН України від 14.06.2024 № 855, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06 серпня 2024 р. за № 1201/42546).
ℹ️ Порядок визначає процедуру надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) у сфері загальної середньої освіти.
📌 Метою супервізії є здійснення комплексу заходів із професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам закладів освіти згідно з вимогами професійних і освітніх стандартів.
У документі визначено:
🟨 загальні положення здійснення супервізії (принципи, функції, завдання, методи супервізії);
🟨 юридичний статус;
🟨 процедуру здійснення супервізії.
🔗Із змістом Порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) можна ознайомитись за покликанням: https://ips.ligazakon.net/document/RE42546?an=62


субота, 17 серпня 2024 р.

Інтерактивні Державні стандарти (інформатична освітня галузь)

Персоналізований підхід у навчанні: уряд затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти.

З 1 вересня 2027 року за новим стандартом почнуть здобувати повну загальну середню освіту учні та студенти:

  • в академічних ліцеях (10–12 класи);
  • в закладах спеціалізованої освіти;
  • в закладах професійної (професійно-технічної освіти);
  • в закладах фахової передвищої освіти.

Стандарт дасть можливість учням і студентам формувати індивідуальну освітню траєкторію.
Що це означає? Вибір профілю навчання, який пропонуватиме: навчальні предмети й інтегровані курси для поглибленого чи професійно орієнтованого вивчення; предмети й інтегровані курси поза профілем.

Оксана Пасічник, учитель інформатики ліцею “Сихівський” (м.Львів), учасниця робочих груп з розробки Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової середньої освіти (інформатична освіта), з розробки оновлення навчальних програм з інформатики 5-9 кл., з розробки опису цифрової компетентності педагогічного працівника, співавтор модельної навчальної програми з інформатики для 5-6 та 7-9 класів НУШ, пропонує інтерактивні Державні стандарти, який об'єднує три Державні стандарти — для початкової, базової та старшої школи.

Джерело: ФБ-сторінка Oksana Pasichnyk

пʼятниця, 16 серпня 2024 р.

Готуємося до НУШ у 7 класі


16 серпня 2024 року о 16:00 відбудеться вебінар «Інформатика-7: навчаємо по-новому».

Спікерки:
  • Наталія Морзе, співавторка модельних навчальних програм з інформатики (для 5–6 і 7–9 класів) для НУШ, а також кількох поколінь підручників з інформатики для початкової, середньої і старшої школи, член-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України, професорка Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, заслужений працівник освіти України, міжнародна експертка з цифрових навичок та цифрового навчання Європейської навчальної фундації European Training Foundation (м. Київ);
  • Ольга Барна, співавторка модельних навчальних програм з інформатики (для 5–6 і 7–9 класів) для НУШ, а також кількох поколінь підручників з інформатики для початкової, середньої і старшої школи, кандидатка педагогічних наук, доцентка Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, учитель/викладач-методист вищої категорії, заслужений працівник освіти України (Тернопільська область).
Посилання на трансляцію: https://www.youtube.com/live/97Qs4NS8Sig
Джерело: ФБ-сторінка УОВЦ "Оріон"


четвер, 20 червня 2024 р.

Онлайн-посібники українською мовою, які допоможуть вивчити програмування на Python


Джерело: Фейсбук, автор Григорій Громко https://www.facebook.com/groups/213244579490153/user/1318022876/?locale=uk_UA

середа, 12 червня 2024 р.

Прикладна спрямованість навчання математики


Співробітниками відділу математичної та інформатичної освіти разом з Видавничий дім "Освіта" створено методичний посібник "Прикладна спрямованість навчання математики в гімназії", який присвячено проблемі реалізації прикладної спрямованості навчання математики в гімназії.

Розглянуто: пріоритети розвитку шкільної математичної освіти відповідно до концепції Нової української школи, психолого-дидактичні та методичні засади реалізації прикладної спрямованості навчання, особливості методики практико-орієнтованого навчання, вимоги до результатів навчання математики та їх реалізація.
Розглядаються сучасні форми, методи і засоби навчання алгебри та геометрії з урахуванням умов воєнного і повоєнного стану, а також методичні рекомендації щодо організації дистанційного та змішаного навчання.
Завантажити посібник можна за лінком https://lib.iitta.gov.ua/741289/

понеділок, 10 червня 2024 р.

 

Співробітниками відділу математичної та інформатичної освіти разом створено методичний посібник "Прикладна спрямованість навчання інформатики в гімназії", який присвячено проблемі реалізації прикладної спрямованості навчання інформатики в гімназії.

Завантажити посібник можна за лінком: https://znayshov.com/FR/30937/945.pdf

субота, 25 травня 2024 р.

Презентація проєкту рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти

Інструменти штучного інтелекту відкривають нові можливості в освіті. Завдяки ШІ вчителі можуть оптимізувати власну роботу та зробити навчання цікавішим та інноваційним для учнів. Так, діти ще зі школи навчаться працювати з інструментом майбутнього.

Робоча група експертів з Міністерства цифрової трансформації України спільно з МОН розробили проєкт рекомендацій для вчителів, як інтегрувати та використовувати штучний інтелект у школах. У документі розповідаємо:
👉🏻 як зробити навчання більш інклюзивним за допомогою ШІ
👉🏻 ідеї використання штучного інтелекту при підготовці до уроків
👉🏻 як формувати правильний запит до штучного інтелекту
👉🏻 інструменти для виконання різних завдань вчителя — від створення презентації до адаптації навчального матеріалу під учнів
Ознайомтеся з проєктом рекомендацій за посиланням — https://curly.click/r/73ce

середа, 15 травня 2024 р.

Всеукраїнська олімпіада з математики для 5-7 класів

Протягом 10-13 травня в Києві під егідою Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбулася VI Всеукраїнська олімпіада з математики для учнів 5-7 класів імені Юлії Здановської. В олімпіаді взяли участь 60 школярів майже з усіх областей України.

В команду Чернівецької області потрапили троє учениць Чернівецького ліцею №1: п’ятикласниця Катя Єрмоленко і шестикласниця Лєра Бобилева (як переможниці VII обласної олімпіади з математики «МініМудрик»), і семикласниця Марійка Скутар (як переможниця ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики).

Вітаємо з перемогами і пишаємося їх здобутками

вівторок, 14 травня 2024 р.

📌Чернівецький ліцей №1 запрошує усіх охочих школярів 4-6 класів м.Чернівців взяти участь у традиційній командній грі «Паляниця», присвяченій Дню ліцею!

🗓 Турнір відбудеться 18 травня 2024 року (субота) за адресою вул. Штейнбарга, 2 (Чернівецький ліцей №1). Збір команд в ліцеї з 10:20 до 10:50. Початок змагань об 11:00.