це світ включає в себе прояви кількох областей досліджень (науки)
фактично акумульованих через обставини повсякденного життя..“
Jonathan W. Gerlach, консультант з STEM-навчання
Ми почали часто чути слова STEM-освіта, але не всі розуміють, а що то "воно таке". Про те, що потрібно поєднувати науки в школі, працювати на їх практичну направленість говорять вже давно, посилаючись на тести PISA та приклади Фінляндії, де вважають, що якщо молода людина вже на виході зі школи буде володіти актуальним запасом практичних знань з урахуванням всіх сучасних комп'ютерних технологій та навичками пошуку інформації, то можна очікувати, що вона принесе користь не тільки самій собі, а й державі.
Як впроваджувати елементи STEM-освіти на уроках та у позакласній роботі з інформатики? Відповідь на це запитання намагалися знайти вчителі інформатики під час проведення міського семінару-практикуму, який відбувся 30 жовтня 2018 року на базі Чернівецької спеціалізованої школи «Освітні ресурси та технологічний тренінг» І-ІІІ ст. №41 з вивченням єврейського етнокультурного компонента.
На семінар були запрошені Інна Григорівна Дутчак, науковий співробітник Чернівецької філії ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти", Ірина Аркадіївна Чернега, заступник директора з навчально-виховної роботи Чернівецького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, Денис Васильович Кондрюк, кандидат фізико-математичних наук, керівник гуртка "Робототехніка" ОЦНТТУМ.
Розпочалося засідання зі знайомства із навчальним закладом. Директор школи Людвіга Павлівна Цуркан розповіла про особливості навчального закладу, досягнення вчителів та учнів, завершивши свій виступ оргінальною відеопрезентацією про те, чим СШ ОРТ №41 відрізняється від інших закладів міста. Людвіга Павлівна мала також нагоду вручити Подяку Міністерства освіти і науки України Фрейліхман Греті Йосипівні, вчителю інформатики СШ ОРТ №41.
Під час теоретичної частини Інна Дмитрівна Терлецька, методист міського методичного центру закладів освіти управління освіти Чернівецької міської ради, у своєму виступі на тему «Роль інформатики в реалізації STEM-освіти» звернула увагу на застосування нових методичних підходів до запровадження елементів STEM-освіти на уроках інформатики, зробивши акцент на використання інтегрованих завдань, змодельованих із життєвих ситуацій, встановленню міжпредметних зв҆язків, формуванню в учнів цілісного, системного світогляду тощо. У продовженні теоретичної частини вчителі побачили використання можливостей STEMу при створенні інноваційної моделі навчання, яку представив Купровський Дмитро Іванович, вчитель фізики та робототехніки СШ ОРТ №41.
Під час практичної частини учасники семінару мали змогу побачити наочно впровадження елементів STEM-освіти у позакласній роботі з інформатики, яку представила Фрейліхман Грета Йосипівна.
В рамках семінару вчителі побували на двох майстер-класах. Під час майстер-класу Кондрюка Дениса Васильовича "Робототехніка – як краштест інформатики", учасники семінару програмували роботів на основі конструктора lego.
А на майстер-класі "Програмування робототехнічних систем на прикладі Arduino", який провела Грета Йосипівна, учителі спробували програмувати роботу вентилятора.
Під час підведення підсумків семінару виступила Дутчак Інна Григорівна, яка закликала його учасників активніше долучитися до надзвичайно перспективного напрямку розвитку освіти – STEM, завдяки використанню якого сучасна українська освіта отримуватиме інноваційні рішення, які сприятимуть росту зацікавленості дітей до наукових спеціальностей.
Учасники семінару підкреслили актуальність та важливість обговореної проблеми, відмітили професіоналізм, високий рівень, та практичну направленість семінару.
Учасники семінару підкреслили актуальність та важливість обговореної проблеми, відмітили професіоналізм, високий рівень, та практичну направленість семінару.
Немає коментарів:
Дописати коментар