Життя висуває суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної, на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати сміливі нестандартні рішення, аргументувати власну думку, бути толерантними.
Навчання сьогодні - це процес становлення особистості, здатної до самоосвіти, тобто особистості, яка вміє використовувати набутті знання для творчого розв'язання проблем, критично мислити, прагне реалізувати себе. Дуже часто причиною незадовільних результатів учнів у навчанні є не відсутність фактичних знань учнів з предмета, а саме нездатність школяра самостійно проаналізувати умову завдання, осмислити її, скласти план розв’язування задачі, знайти оптимальний спосіб розв’язання, спираючись на власний досвід, тобто здійснити ту розумову діяльність, яка визначає здатність людини критично мислити. Тому проблема розвитку критичного мислення є досить актуальною для підвищення якості математичної освіти. Як розвивати критичне мислення на уроках математики? Відповідь на це запитання намагалися знайти вчителі математики під час проведення семінару-практикуму, який відбувся 26 листопада 2019 року на базі Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5.
Відкрив семінар-практикум хор учнів початкової школи, які створили гарний настрій та затишну атмосферу. Директор школи Світлана Володимирівна Жуковська представила навчальний заклад, кафедру вчителів математики та побажала учасникам плідної співпраці.
Під час теоретичної частини методист ММЦ Терлецька Інна Дмитрівна ознайомила педагогів з технологією розвитку критичного мислення в освітньому процесі та наголосила на актуальності проблеми семінару.
Практична частина проходила у формі методичної панорами, під час якої присутні педагоги ознайомилися з досвідом педагогічної діяльності учителів ЗОШ №5. Маніліч Романія Теодорівна представила пристендовий урок алгебри у 7 класі на тему: «Розкладання многочлена на множники. Спосіб групування», Познякова Лариса Миколаївна, Максимчук Олена Василівна та Бавровська Емілія Миколаївна показали як можна використовувати прийоми та методи технології розвитку критичного мислення на різних етапах уроку.
Під час методичного практикуму учасники семінару, працюючи у групах, моделювали уроки математики з використанням різних методів та прийомів ТРКМ.
Підсумком семінару став психологічний тренінг, який провела психолог школи Юрійчук Галина Василівна. Кожен учасник заходу відзначив, що йому сподобалося, що "візьме з собою" та над чим потрібно подумати. Учасники семінару підкреслили актуальність та важливість обговореної проблеми, відмітили високий рівень та практичну направленість заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар