Джерело:
ФБ-сторінка Оксани Пасічник https://www.facebook.com/oksana.pasichnyk
"Я не можу порахувати, в скількох проектах і робочих групах я задіяна. Переважна більшість з них має сумнівну ефективність. Інші ж навпаки - не обіцяючи, на перший погляд, особливої користі, генерують феєричні можливості.
Так от, одна з них - освітня підгрупа комітету з питань розвитку сфери штучного інтелекту Міністерства цифрової трансформації. Нам з Oleksii Molchanovskyi, Viacheslav Osaulenko, Veronica Tamayo Flores вдалось зробити класний матеріал, який прямо проситься до використання вже у вересні.
Розміщено це добро на платформі https://ukraine.learningpassport.unicef.org/ - 10-11 клас. Інформатика. Штучний інтелект
По змісту - це цикл уроків про штучний інтелект. Повністю за чинною програмою!!! Першу тему 10 класу (оте от про Інформаційні технології в суспільстві) розглядаємо через технології штучного інтелекту: і про вплив на суспільство, і електронне урядування, і кібербезпека, і все-все, що там у програмі є. Все це доповнено прикладами, конкретними лінками на доступні інструменти, а ще - питаннями для обговорення. Бо саме обговорення потрібні для того, щоб сформувати власні уявлення і власні судження про цю сферу. Ну і ще попробувати пару-трійку технологій, як мінімум для того, щоб розуміти наскільки широко цей самий штучний інтелект вже проник у наше життя.
Матеріали справді не містять теоретичного викладення теми, як звично у підручнику. Просто тому, що:
1) все-одно ж не читають;
2) є добрі відео з серіальчику "Штучний інтелект для школярів";
3) насправді дослідницького підходу достатньо, щоб зорієнтуватися і проговорити все, що потрібно;
4) кому дуже треба тексту - наведені лінки на ресурси, де можна почитати.
Для кого цей матеріал - для вчителів в першу чергу, які хотіли б підступитись до теми, але якась вона "неприступна". Завдяки залученню фахівців-практиків ми переконались, що всі пропоновані ресурси та діяльності - адекватні сучасності та практично-застосовні, а з іншого боку - доступні та потенційно цікаві для "середньостатистичного" учня.
В принципі, можна використовувати ресурс і для учнів, які самостійно вміють і хочуть вчитися.
Спойлер - для учнів підготовано ще дещо унікальне і симпатичне і вже викладено на ДистОсвіті.
Як використовувати цей матеріал: перед уроком вчитель знайомиться зі змістом (дивиться пропоновані відео) і приймає рішення: яку частину з цього змісту і в якому форматі потрібно надати учням. Можна ціле відео давати. Можна його дробити на частини. Можна переказувати на уроці. Можна давати на опрацювання після уроку. Дистанційно/змішано/очно/за групами - так, як підходить для конкретного вчителя та конкретних учнів.
На самому ж уроці варто пройтись по завданнях, які доволі докладно описані в нашому міні-курсі: починаємо з обговорення вхідних проблемних питань, з‘ясовуємо неоднозначні місця, практикуємось з вправами, експериментуємо, приходимо до висновків, формулюємо нові запитання.
Вправ переважно трохи більше, ніж треба на урок - щоб дати простір для вибору і гнучкості. Але про це ви напишете у зворотному зв‘язку.
Цінність в тому, що всі пропоновані лінки і сервіси ретельно підібрані, перевірено доступні (навіть коли англійською - то можливий переклад в браузері, або більше інтуїтивної графіки, ніж тексту). Також ми намагались не засипати безліччю лінків (їх справді море), а пропонувати конкретні завдання в тих сервісах, які найкраще ілюструють той чи інший принцип роботи штучного інтелекту. Тобто все це добре просіяне і оптимально відібране. Так, щоб це було реально, і цікаво, і доступно. Так, щоб зміст підтримував допитливість, а не заглушав її.
Ресурси для практики - онлайнові. Знаю, що це може бути певною перешкодою, і в принципі можна використати лиш офлайнові обговорення (їх теж досить багато пропонується), але це буде зовсім не той ефект.
Питання і вправи апробовані на різних класах в різних комбінаціях, але, чесно кажучи, в такій цілісності - ще ні. З вересня перевірю напевне.
Якщо комусь важливо - є експертний висновок про відповідність програмі. Але щось мені підказує, що не в цьому цінність (хоча, особисто для мене в конкретно цьому випадку - дуже і дуже).
А ще, моя паралельна мета - показати, що так можна. Можна взяти існуючу програму і її цікаво і сучасно подати. І інвестувати час і зусилля не в чергове оновлення програм, а в їх наповнення. Це можливо - ми перевірили. Беремо і робимо.
Але перед тим - дивимось, читаємо, пробуємо з учнями і пишемо зворотний зв‘язок."
Немає коментарів:
Дописати коментар