понеділок, 17 травня 2021 р.

Мотивуємо учня до досягнення високих навчальних результатів


Нова освітня стратегія України передбачає зміни підходів до оцінювання результатів навчальної діяльності учнів. Відповідно до Концепції Нової української школи вчитель повинен оволодіти методами і прийомами, що дозволяють оцінювати не тільки предметні, а і міжпредметні, і особистісні освітні результати учня на різних етапах освітнього процесу. Причому ця оцінка повинна стати засобом мотивації учня до досягнення високих навчальних результатів. Одним із таких підходів до оцінювання є використання на уроках формувального оцінювання. 

З метою надання практичної допомоги для учителів математики 13 травня 2021 року було проведено вебінар «Формувальне оцінювання як інструмент побудови індивідуальної траєкторії навчання учнів». Учасники вебінару ознайомилися із структурою, методами, техніками, інструментами, перевагами формувального оцінювання та алгоритмом діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання. А також побачили як можна використовувати на уроках математики цифрові інструменти формувального оцінювання Mentimetr та Quizizz для створення різних завдань, тестів і вікторин, та спробували пройти тестування в ролі учнів.

пʼятниця, 14 травня 2021 р.

Як урізноманітнити уроки математики?


Моніторинг реформи НУШ показав, що, починаючи з третього класу, учнівство все менше любить математику. Тобто нелюбов до неї в базовій школі не з’являється в один момент, а тягнеться з початкової.

Як можна вплинути на ситуацію, знають учительки, що розповідали про свою роботу під час квітневої Онлайн-толоки від EdCamp Ukraine.

Лейтмотивом цього заходу були цікавинки у викладанні  математики.

МАТЕМАТИЧНІ ГОЛОВОЛОМКИ

від Катерини Терлецької, докторки фізико-математичних наук, керівниці лабораторії математичних наук НЦ МАНу

Умовний поділ учнівства на “фізиків” та “філологів” Катерина Терлецька вважає застарілим. Як і те, що хлопці знаються на точних науках краще за дівчат. Вона переконана, що кожна дитина може закохатися в математику й досягти в точних науках високого рівня. Усе залежить від того, чи зможе вчитель зацікавити її своїм предметом ще в початковій та середній школах.

Математикиня також із власного досвіду знає: саме від того – чи дівчат щодо точних наук заохочують і підтримують у школі, чи стереотипізують – багато в чому потім залежить і кількість жінок у науці, зокрема в галузі фізики й математики. Щирі розповіді про те, як жінки обстоюють своє право обирати шлях у науці, стають опорою і прикладом для багатьох майбутніх науковиць.

пʼятниця, 23 квітня 2021 р.

«STEM-весна – 2021»

У рамках IV Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2021» наступного тижня відбудеться кілька цікавих заходів:

  • з 26 по 30 квітня 2021 року відбудеться «STEM-тиждень – 2021», докладні інструкції щодо організації та проведення якого можна знайти на Фейсбук-сторінці групи Відділ STEM-освіти ІМЗО https://www.facebook.com/groups/805895179541236 
STEM-ідеї, які Ви забажаєте реалізувати разом зі своїми учнями під час STEM-тижня, можна запозичити тут:  https://drive.google.com/.../1gkMb6SAsWEXYKA4CaMvN1YJhFwm.... Доступ до проєктів, уроків, планів, заходів які були опубліковані під хештегом #ідеяSTEMтиждень_spring2021 відкрито з 08.04 до 26.04.2021.

четвер, 22 квітня 2021 р.

Чого б ти не вчився, ти вчишся для себе

Найважливішим компонентом педагогічної системи і складовою частиною освітнього процесу є контроль за навчальною діяльністю учнів, призначений для визначення успішності навчання кожного учня, аналізу отриманих результатів та корекції подальшого процесу навчання. У цьому навчальному році для вчителів математики однією із актуальних проблем стало питання  визначення рівня навченості учнів, адже оцінити діяльність учня  в умовах дистанційного навчання не так просто. Використання сучасних інформаційних комп’ютерних технологій у освітньому процесі, зокрема під час оцінювання стану й перебігу розвитку навчальних досягнень учнів, дає можливість спростити процедуру проведення тестування й миттєво проаналізувати його результати.

четвер, 15 квітня 2021 р.

Використання онлайн-сервісів на уроках інформатики


 
"Інформація, на відміну від ресурсів, задумана, щоб нею ділилися ".
Роберт Кіосакі

Як і для більшості вчителів ситуація, коли потрібно було перейти на дистанційне навчання, для вчителів інформатики теж стала стресовою. Адже для повноцінного дистанційного навчання інформатики, крім якісного доступу до інтернету, потрібні відповідна технічна та  програмна оснащеність всіх учасників освітнього процесу. Основною проблемою стала відсутність в учнів комп'ютера чи ноутбука з відповідним програмним забезпеченням для виконання завдань та практичних робіт. А багато учнів  навчались дистанційно маючи лише планшет чи смартфон. Ще однією з проблем стала низька умотивованість учнів до навчання, яка за умов дистанційного навчання набула ще більшої гостроти. Але для вчителів інформатики міста  проблеми, які проявились у цей короткий період, за розумного підходу перетворилися на нові можливості. Своїм досвідом роботи в умовах дистанційного навчання поділилися вчителі інформатики міста на онлайн-зустрічі Панорама педагогічних ідей "Використання онлайн-сервісів на уроках інформатики"

Складати ДПА в 11 класі чи ні? От у чому питання!

13 квітня Верховна Рада ухвалила закон №1504, згідно з яким учні, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації. А отже, учень самостійно вирішуватиме, чи отримувати йому оцінку за ДПА в свідоцтво про повну загальну середню освіту.

👉 Нагадуємо, що сучасна система ЗНО передбачає для 11-класників складання іспитів “2 в 1” так би мовити, за які учень отримує:

1️⃣ Оцінку в шкільний атестат (оцінка ДПА за шкалою 1-12 балів) та

2️⃣ Бал для вступу до ВНЗ (результат ЗНО за шкалою 100-200 балів).

Складати ДПА в 11 класі випускникам-2021 чи ні? 

Розібратися в цьому питанні пропонує Освітній центр ЯвКурсі (https://yavkursi.com/):

вівторок, 13 квітня 2021 р.

УЧНІ 11-Х КЛАСІВ У 2020/2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ ВІД ПРОХОДЖЕННЯ ДПА

Учні, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації. Сьогодні, 13 квітня 2021 року, відповідний закон № 5014 ухвалила Верховна Рада України.

понеділок, 12 квітня 2021 р.

НА ПЛАТФОРМІ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН» РОЗПОЧАВ РОБОТУ «КАБІНЕТ УЧИТЕЛЯ»

На онлайн-платформі «Всеукраїнська школа онлайн» розпочав роботу інструмент «Кабінет учителя». За допомогою нього вчителі зможуть організовувати віртуальні класи та слідкувати за успішністю учнів. Крім того, оновлено дизайн платформи. 

Кабінет учителя — це новий важливий інструмент на Платформі, адже він допоможе ефективніше організувати роботу класу під час дистанційного чи змішаного навчання, тримати зв'язок з учнями та відстежувати їх прогрес!

Функціонал кабінету вчителя ВШО дає можливість: 

  • влаштовувати дискусії для обговорення окремих тем,
  • відстежувати прогрес у навчанні кожного учня,
  • створювати віртуальні класи,
  • запрошувати учнів до перегляду курсів.